למי שלא שמע
 
 
הצגת הודעה בפורום פורום החשמלאים
RSS    חפש הודעות
תיאור הפורום   |   הודעת המנהל/ת   |   חוקי הפורום   |   בהנהלת: yardeny   ,   manager
 
למי שלא שמע   

מאת:  david66p    Jan 14, 2020  ||  19:52


18:02





שני ברדיצ'בסקי, בת 24, התחשמלה למוות לפני כשנתיים וחצי במקלחת בדירה בטירת הכרמל. היום (שלישי) הוגש כתב אישום נגד נציגו של בעל הדירה וכנגד ה"חשמלאי" שניתק את ממסר הפחת בדירה, וככל הנראה גרם להתחשמלות. השניים מואשמים בגרימת מוות ברשלנות.

האסון אירע ב-21 באוגוסט 2017, שבוע אחרי חתונתה של שני עם דני ברדיצ'בסקי, שעבר להתגורר בדירה שבועיים לפני כן. דני יצא לבית הכנסת, בין השאר כדי לגייס מניין למסיבת שבע הברכות, ושני נכנסה למקלחת לקראת האירוע, ושם מצאה את מותה.




שני ברדיצ'בסקי(באדיבות המשפחה)


מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט השלום בחיפה, עולה כי חודשים לפני האסון, התלוננה הדיירת הקודמת בפני נדב לוי, בן 35 מטירת הכרמל – נכדו של בעל הדירה ומי שהיה אחראי מטעמו על הדירה – כי בדירה יש קצרים רבים. לוי הזמין את הנאשם השני, אליהו יחיא, בן 65, שביצע עבודות חשמל בדירה למרות שאינו חשמלאי.

בשלב מסוים ציינה השוכרת כי בזרם המים במקלחת מורגש זרם חשמלי קל. "לוי ניסה לתקן את הבעיה בעצמו על ידי החלפת ראש המקלחת, ללא הצלחה", מתואר באישום.

הדיירת עזבה את הדירה ב-27 ביולי 2017 בעקבות אירוע נוסף של קצרים, ואילו ב-7 באוגוסט 2017 עבר כאמור דני ברדיצ'בסקי להתגורר במקום. באישום מתואר כי במהלך המגורים הקצרים במקום נתקל ברדיצ'בסקי גם כן בתקלות חשמל, ופנה ללוי. זה הפנה אותו לנאשם השני, שבמהלך "עבודתו" במקום ניתק את ממסר הפחת, וחיבר את החוטים ישירות כשהוא עוקף ממסר הפחת.

לפי כתב האישום, "עקב הקצר, הופיע מתח גם בשפופרת הארקה שבשקעי הדירה, ובמקומות מוארקים אחרים, לרבות בצנרת המתכתית של המים. המתח החשמלי המתואר הופיע בדירה ומחוצה לה וכן, בדירות השכנים, בבניינים הסמוכים ובצנרת המים שברחוב. באותן הנסיבות, נכנסה המנוחה להתקלח ופתחה את זרם המים במקלחת. זרם המים הוליך בתוכו חשמל, אשר חדר אל גופה של המנוחה... המנוחה אשר נפגעה מעוצמת זרם החשמל שחדר את גופה, נפלה ארצה... ומותה נקבע במקום", נכתב.

דני סיפר שאמו של שני התקשרה אליו, ואמרה לו כי היא אינה עונה לטלפון. "הגעתי הביתה ולא הצלחתי להיכנס מהדלת. עליתי לגג וקפצתי לתוך מרפסת כזו שהייתה בדירה שלנו. הכל היה נעול, שברתי חלון כדי להיכנס. ידעתי שהיא אמורה להיות במקלחת, וכשהגעתי למקום ראיתי אותה שעונה על המקלחון. אם לא היה מקלחון היא הייתה על הרצפה", שחזר. "ידעתי שטוב לא ייצא מזה".

צוותי מד"א שהוזעקו למקום ביצעו בצעירה פעולות החייאה בסיומן נקבע מותה. היום אמר דני ל-ynet כי הוא מרוצה שכתב האישום הוגש. "ברור שבני המשפחה תמיד יירצו את הסעיף החמור יותר, לא רק גרימת מוות ברשלנות, אבל זו לא החלטה שלנו. מבחינתי, כתב האישום אומר שמצאו שיש להם אחריות למה שקרה, וימצו איתם את הדין", אמר.

עו"ד רונן חליוה, המייצג את יחיא, אמר כי הוא מכחיש את המיוחס לו. "מרשי משתתף מעומק ליבו בצער המשפחה. הסיבה למותה הטרגי של הקורבן אינו בשל מעשיו ו/או מחדליו של מרשי".


כאמור השניים מואשמים בגרימת מוות ברשלנות, כאשר כלפי לוי נטען כי היה מודע לתקלות החשמל בדירה אך לא שכר חשמלאי מוסמך שיטפל בהן כראוי. כלפי יחיא נטען כי ביצע את העבודות למרות שלא היה בידיו רישיון חשמלאי. הוא אף נטרל את מפסק הפחת למרות הסכנה שבדבר. "הנאשמים, חרף מעורבותם ופעילותם בתחזוקת הדירה, היו מודעים לקיומה של בעיות חשמל ממושכות בדירה, ונמנעו מלהזהיר את הדיירים בדבר השימוש בחשמל, ומסכנת התחשמלות עקב ניטרול הפחת", נאמר באישום.


הוסף תגובה
  מסר לכותב/ת   קישור להודעה   הדפסה   שלח לחבר/ה
• 
למי שלא שמע   david66p   > אתה נמצא כאן
  Jan 14, 2020 | 19:52
• 
תגובה ממשה   משה חשמלאי
  Jan 14, 2020 | 20:00

מקרא:   ללא תוכן ° הודעה חדשה New Message
לחיצה על העיגול תוביל לפתיחת ההודעה בעמוד נפרד

 

 
לפניות לצוות האתר: admin@electricil.com