שאלת מזגן גדול
 
 
הצגת הודעה בפורום פורום החשמלאים
RSS    חפש הודעות
תיאור הפורום   |   הודעת המנהל/ת   |   חוקי הפורום   |   בהנהלת: yardeny   ,   manager
 
שאלת מזגן גדול   

מאת:  gn    Jan 08, 2019  ||  13:02


בסלון שלנו יש מזגן ישן של אלקו-הייטק 3.5 כ"ס, חד פאזי עם תקע פינים עבים. המזגן אמור לחמם חלל די גדול שכולל סלון ומטבח, וכדי שהחימום יהיה אפקטיבי צריך לכוון בשלט על 26-7 מעלות. כמובן שזה אומר שיש יחסית הרבה התנעות של המדחס, אבל בדר"כ אחרי בערך שעתיים של עבודה הוא מצליח לייצב את הטמפרטורה ומשך ההפסקות בין התנעה להתנעה הולך וגדל.
הבית (בבניין) אחרי שיפוץ כולל הגדלה מאושרת לתלת פאזי 3X25.

יש לי כמה שאלות:
1. המזגן יושב על פיוז שמשותף עם שקעים שמחזיקים צרכני חשמל קטנים.
בכל התנעה של המדחס, גופי התאורה בסלון ובמטבח (הכל לד) מהבהבים לשבריר שנייה למרות שהם יושבים על פיוז ומעגל אחר. מה הסיבה לזה והאם כדאי לטפל בזה? אם כן, איך?

2. בדקתי במונה החדש את צריכת המזגן כשהוא על 26 מעלות. יצא סביב 3.5 קווט"ש שזה די הרבה. יש דרך לצמצם את צריכת החשמל שלו? חשבתי אולי להזמין טכנאי מזגנים שיחליף את הקבל של המדחס, זה אמור לשפר בצורה מורגשת את הצריכה או שהתועלת תהיה נמוכה עד אפסית?
השאלה גם אם יש חלקי חילוף שיתאימו למזגן כ"כ ישן ולא זבל סיני שיתקלקל בעוד חודשיים.

3. למזגן יש אופציה של טיימר עם תכנות של שני מצבים בלבד. כשומרי שבת זה לא תמיד מספיק (עם שלושה טיימרים אפשר להסתדר יופי). בחדרים שמתי בשקעים שעון שבת של Grasslin עבור מזגני 1 כ"ס. האם אפשר לעשות את זה גם במזגן הזה או שגם שעון איכותי יישרף תוך כמה חודשים בגלל עומס/זרמי התנעה וצריך להתקין שעון עם קונטקטור בלוח?

3. לאור כל הנ"ל האם משתלם להתקין מזגן חדש וזהו? מצד שני, עלות מזגן חדש שיתאים לגודל החלל והתקנה בטח יצא קרוב ל5000-6000 ש"ח ועד שנחזיר את ההפרש בחיסכון החשמל יעברו כמה שנים טובות.

תודה רבה!





הוסף תגובה
  מסר לכותב/ת   קישור להודעה   הדפסה   שלח לחבר/ה
• 
שאלת מזגן גדול   gn   > אתה נמצא כאן
  Jan 08, 2019 | 13:02

מקרא:   ללא תוכן ° הודעה חדשה New Message
לחיצה על העיגול תוביל לפתיחת ההודעה בעמוד נפרד

 

 
לפניות לצוות האתר: admin@electricil.com