תחזוקת גנרטורים
מאת:
fuse
Dec 07, 2010
||
11:35
עיקר הבעיות בגנרטורים היא תחזוקה לא מקצועית.
כל גנרטור חירום זקוק לטיפול פעם בשנה ולביקורות במשך השנה. גנרטור היא מכונה המורכבת ממס'' מערכות שמערכת הדלק היא רק אתח מהן, ואיכות הדלק הוא פרמטר אחד (בהחלט חשוב) ממנה.
הגורם הנכון לתחזוקת הגנרטור היא חברת גנרטורים שיש לה ניסיון בתחום. חברת גנרטורים תדע לאתר את הליקויים בראשיתם ותפתור אותם, כמו תקלות בבקרה, מכאניקה, חשמל וגם דלק ישן.
הסכם שירות בחברת גנרטורים יעלה כמה מאות שקלים בשנה וייתן כתובת אחת לכל הבעיות וגנרטור שפועל כשזקוקים לו.
|
|
|
•
|
גנראטור דיזל בהשלה יזומה
yoreh
|
|
|
Jul 01, 2010 | 14:57
|
|
הי,
לפני כשנה התקנתי בקיבוצי גנראטור דיזל 500KVA בהשלה יזומה. המערכת כשלעצמה עובדת נהדר מבחינת סנכרון לרשת החשמל, עבודה במקביל לרשת וכו'. על נושא ההסדר מול רשות החשמל עוד ידובר רבות, אך זה לא הנושא להיום.
בשבוע שעבר יצא לי ולמספר קולגות לשבת על קפה בחדר הגנראטור ועלתה שאלה - האם המכונה הנ"ל היא מכונה סנכרונית או א-סנכרונית? מסתבר שגם בקרב חשמלאים מנוסים ועתירי ותק, כל פעם שהמושג 'מכונות חשמל' נזרק לאויר, צמרמורת קלה מופיעה על עורנו... בקיצור הצמרמורת חלפה, הקפה נגמר אך הויכוח בעינו עומד. אז מה אתם אומרים?
נ.ב אחד הקולגות היה חשמלאי שמייצג את יצרן הגנרטור וגם הוא לא היה בטוח בתשובה. חיפשתי גם בספרות הגנראטור ועדין אין לי תשובה. זה לא משהו קריטי זה סתם מסקרן.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 01, 2010 | 15:34 |
|
עד כמה שזכור לי, גנרטור הוא תמיד מכונה סינכרונית. אבל כמו החברים שלך, אני לא לגמרי בטוח.
נראה לי שאם לא היה מדובר על מכונה סינכרונית, לא היה מה לדבר על "סנכרון לרשת החשמל" שעליה דיברת..
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 01, 2010 | 21:59 |
|
תודה לתגובה. אני דווקא טענתי שהמכונה היא אסינכרונית. בשביל לששות סדר, אין קשר בין היות המכונה סנכרונית או לא לעצם סנכרונה לרשת החשמל. כשאנחנו מדברים על מכונה סנכרונית, הווה אומר שמהירות הרוטור משתווה למהירות השדה המגנטי בסטטור (שדה מגנטי סיבובי). במכונה אסינכרונית שתי המהירויות האלה שונות.
לגבי סנכרון הגנרטור לרשת החשמל - יש בקר יעודי שמטפל בזה. הוא בודק את זוית המופע בגנרטור וברשת, ובשנייה שהתדרים מאוחדים - נכנס מגען הגנרטור.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 02, 2010 | 09:04 |
|
קשה לדעת בלי לקבל פרטים מלאים אבל כ-90% מהמכונות הסינכרוניות משמשות כגנרטורים וזה גם בגלל
העובדה שמכונה סינכרונית לא משנה את מהירות הסיבוב בתלות בעומס (הפסדים)
כמו כן רק כ-1% מהמכונות האסינכרוניות משמשות כגנרטור ולכן רוב הסיכויים שהגנרטור אצלך הוא סינכרוני.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Dec 12, 2010 | 22:50 |
|
גם בקבוץ שלי יש גנרטור. יש לנו בעיות קשות עם הרעש. ע"י שינוי מקדם ההספק הצליחו להוריד את הרעש במידה מסוימת. אם כך אני מניח שהגנרטור שלי הוא מסוג "סינכרוני"
חוץ מזה ובלי כל קשר - יש כרגע גשם זלעפות כולל ברד!!
|
|
|
|
|
•
|
תחזוקת גנרטורים ודלק לגנראטרים
און
|
|
|
Dec 04, 2010 | 12:07 |
|
יותר ויותר אנו זוכים לראות ולשמוע מקרים בהם גנראטורים לחירום או כאלה שעובדים על בסיס קבוע יומיומי ומתמשך, פתאום אחרי פעולה ארוכה נחנקים ועבודתם נפסקת בדיוק .... כשצריך אותם. המשתמש בדרך כלל בטוח שהתחזוקה של הגנראטור טובה (והוא צודק) ולא מבין מדוע התקלה. אז דעו כמעט 90% מהתקלות בגנרטורים מקורם באיכות דלק ירודה ולא עקב תחזוקה לקויה.
ולא בגלל שהדלק לא תקני או מלוכלך בשיראל. הסיבה אחרת אמיתית וטיבעית ביסודה.
רוצה/רוצים למנוע תקלות, בלאי מואץ, והפסקת פעולת גנראטור בימי שבת וחג אשמח להפנות אתכם למיקצוענים בתחום.
050-6686537
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 21, 2011 | 22:34 |
|
שלום.
ישנם גנרטורים סינכרוניים ואסינכרוניים תלוי לאיזה גנרטור.
בד"כ עד 5 קו"א אסינכרוני לכן המתח לא יציב והוא משתנה בעומס קיבולי או השראתי.
מעל 5 קו"א בד"כ סינכרוני.
למה סינכרוני??
אנו רוצים רמת מתח שנוכל לשלוט בה והשליטה על התדר (מדויקת) לדוגמה מתבצעת רק ע"י סיבוב המנוע,לכן אני רוצה שהחליקה תהיה 1 כלומר התדר שברוטור והסטטור תהייה שווה.
לא נעמיק יותר ישנן עוד הרבה הרבה מה להוסיף לעניין במיוחד בנושא סנכרון.
מקווה שעזרתי.
מיקי
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 31, 2010 | 20:02 |
|
רוב הסיכויים שהגנרטור שלך סנכרוני.
כפי שציינת גם מכונה סנכרונית וגם מכונה אסינכרונית (מכונת השראה) יכולות להסתנכרן לרשת וניתן בשתיהן לשלוט על ההספק המועבר מהן לרשת (ע"י שליטה בסיבובי המנוע של הדיזל). ישנם שני הבדלים מהותיים בין שתי המכונות:
1. מכונה סנכרונית תשמור על מהירות סיבוב קבוע (בהתאם לתדר הרשת), אני מעריך שבמקרה שלך 1500 סל"ד. ואילו מכונה אסינכרונית תשגדיל את מהירותה עם הגדלת ההספק הנצרך ממנה בהתאם למקדם החליקה שלה.
2. במכונה אסינכרונית לא ניתן לשלוט על ההספק הריאקטיבי (גורם ההספק לא נשלט ע"י המפעיל), ואילו במכונה סנכרונית ניתן לשלוט על ההספק הריאקטיבי ועל גורם ההספק ע"י שינוי זרם העירור.
אני מעריך שלך יש גנרטור סנכרוני.
אם אתה רוצה לוודא סופית שלח לי את הנתונים של הגנרטור ואני אגיד לך.
בברכה,
אלעד
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Dec 12, 2010 | 17:14 |
|
קיים בקר בודק סנכרוני קיים בקר מדגם 70SCRD\L תוצרת אנגליה BROYCE CONTROL
אין צורך לעשות אחרת מפני שבמידה ואין סנכרון עם הרשת או כל מקור אחר יכול להיות התנגשות במיוחד שגנרטור נייד הוא בודק בין שני מקורות שונים זה יכול להיות גנרטור \ חברת חשמל\UPS \גנרטור
פרטים נוספים ניתן לראות : http://www.planetnana.co.il/pitrnot/
בנושא בקרים חכמים לפי דגם 70SCRD\L
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Dec 12, 2010 | 18:59 |
|
נחמד מאד שאתה מפרסם כאן את המוצרים שלך, בעיקר שהם בכלל לא מתאימים לאפליקציה....
אני במקרה עובד בחברת גנרטורים שמייבאת ומייצרת מערכות סנכרון ובקרה לגנרטורים, אולם אני לא חושב שמטרת הפורום הנ"ל הוא פרסום של עסקינו, אלא החלפת מידע בין בעלי מקצוע.
|
|
|
|
|
•
|
מידע מקצועי שניתן למהנדסים יועצים
pitrnot
|
|
|
Dec 12, 2010 | 21:42 |
|
ידידי היקר
זה ממש לא פרסום זה מידע מקצועי שניתן ללמוד מהמוצרים. לא חשוב באיזה חברת גנרטורים אתה עובד
אבל אני היום מוכר את הציוד לחברות הגנרטורים הגדולות בארץ ובעולם ונותן יעוץ טכני למהנדסים יועצים
חשוב לי לתת תשובות מקצועיות עם דף מלווה את המוצר כדי שזה יוכל לעזור ללמוד ולא כפי שציין במידע שלך שאם מתנהג בתנאים מסוים אנו בשנות ה2000 במידה ולא ישתמש עם בקר אז תמיד יהיה את אולי בבקר זה חד וחלק ואנו עוזרים במידע מיקצועי קודם שבעל מקצוע ידע שקיים
כדי לפרסם יש פרסום בדף הבית של אתר החשמלאים ,ומהנדסים וחברות גדולות מוכרות אתנו.
המידע הזה שניתן האתר זה רק ללמוד ערך מוסף חבר יקר ניתן לכנס לאתר וללמוד שקיים בגנרטור גם בקר שבודק הספק חוזר ועוד, נא תפעיל שיקול דעת ברושמך ותדע גם לפרגן .
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Dec 14, 2010 | 08:01 |
|
סליחה שפגעתי בך אבל בכל זאת...
גם אני יכול להעמיס כאן ערמה של לינקים למוצרים שאני מוכר אבל לדעתי זו לא מטרת הפורום.
ולעניין המקצועי,
המוצרים שאתה מציע התאימו למערכות סנכרון שהיו עד לפני 10 שנים. היום עובדים עם ציוד בקרה דיגטלי שאינו צריך את הסינכרוסקופים הללו כי יש לו אותם מובנים בתוך הבקר.
גם אם מתעקשים (ויש כאלה) לבנות מערכת אנלוגית"של פעם" חסרים לך הקומפוננטים עיקריים, שליטה עם הסל"ד של המנוע, חלוקת עומסים אקטיביים, שליטה על המתח, חלוקת עומסים ריאקטיביים, שליטה על המפסקים וכו'.
לגבי לינקים, אם אתה רוצה תפנה אלי למייל ואני אשלח לך.
ושוב סליחה אם פגעתי בך.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Dec 14, 2010 | 15:50 |
|
ני מצטער אם פתחתי כאן תיבת פנדורה. בסה"כ שאלתי שאלה פשוטה... בכל מקרה אני מסכים איתך שהפורום הוא לא מקום לפרסם מוצר זה או אחר אלא להחלפת ידע בין בעל מקצוע לקולגות שלו.
והכי חשוב,
מתי נפגשים לקפה אצל דורון בחשמליה?
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Dec 14, 2010 | 19:32 |
|
אני אשמח מאד להזמין אותך לקפה ע"ח דורון....
העיקר תיבת הפנדורה היא סנכרונית או אסינכרונית????
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Dec 14, 2010 | 22:24 |
|
ללא ספק.
תודה רבה על העזרה.
|
|
|
|
|
•
|
סל"ד של גנרטור חח"י
uriya
|
|
|
Dec 20, 2010 | 00:32 |
|
מה המהירות של גנרטור חח"י אם תדר הרשת הוא 50 הרץ?
תודה
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Dec 20, 2010 | 13:34 |
|
גנרטור סנכרוני, התדר הוא ביחס ישר למהירות ע"פ הנוסחה V=fx2Px60 כש-V זו מהירות הסיבוב בסל"ד, כ זה התדר וP מס' זוגות הקטבים של הגנרטור.
ולכן, מהירות הגנרטור תלויה במס' הקטבים של הגנרטור.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Dec 20, 2010 | 15:43 |
|
היה כדי לרשום גם את הבעיות שיש ,על מנת לשמור על תדר קבוע,גם על בקר מהירות בזמן עומוס וריקם.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Dec 20, 2010 | 16:40 |
|
אלעד , ראשית כל לא הצגתי את עצמי שמי אוריה,
תודה רבה על התשובה, לפי הנוסחה שנתת לי אני הגעתי ל- 3600 סל"ד מפני שיש לי 6 קטבים זה נכון?
אוריה
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Dec 21, 2010 | 09:22 |
|
אוריה, סליחה על ההטעיה.
הנוסחה היא: V=f*60/p
ולכן, אם יש לך גנרטור עם 6 קטבים (3 זוגות) הוא יסתובב במהירות של 1000 סל"ד עבור תדר של 50Hz
|
|
|
|
|
•
|
תחזוקת גנראטורים בהשלה יזומה
און
|
|
|
Dec 04, 2010 | 12:06 |
|
יותר ויותר אנו זוכים לראות ולשמוע מקרים בהם גנראטורים לחירום או כאלה שעובדים על בסיס קבוע יומיומי ומתמשך, פתאום אחרי פעולה ארוכה נחנקים ועבודתם נפסקת בדיוק .... כשצריך אותם. המשתמש בדרך כלל בטוח שהתחזוקה של הגנראטור טובה (והוא צודק) ולא מבין מדוע התקלה. אז דעו כמעט 90% מהתקלות בגנרטורים מקורם באיכות דלק ירודה ולא עקב תחזוקה לקויה.
ולא בגלל שהדלק לא תקני או מלוכלך בשיראל. הסיבה אחרת אמיתית וטיבעית ביסודה.
רוצה/רוצים למנוע תקלות, בלאי מואץ, והפסקת פעולת גנראטור בימי שבת וחג אשמח להפנות אתכם למיקצוענים בתחום.
050-6686537
|
|
|
|
|
•
|
תחזוקת גנרטורים
fuse
> את/ה נמצא כאן
|
|
|
Dec 07, 2010 | 11:35 |
|
עיקר הבעיות בגנרטורים היא תחזוקה לא מקצועית.
כל גנרטור חירום זקוק לטיפול פעם בשנה ולביקורות במשך השנה. גנרטור היא מכונה המורכבת ממס'' מערכות שמערכת הדלק היא רק אתח מהן, ואיכות הדלק הוא פרמטר אחד (בהחלט חשוב) ממנה.
הגורם הנכון לתחזוקת הגנרטור היא חברת גנרטורים שיש לה ניסיון בתחום. חברת גנרטורים תדע לאתר את הליקויים בראשיתם ותפתור אותם, כמו תקלות בבקרה, מכאניקה, חשמל וגם דלק ישן.
הסכם שירות בחברת גנרטורים יעלה כמה מאות שקלים בשנה וייתן כתובת אחת לכל הבעיות וגנרטור שפועל כשזקוקים לו.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Sep 12, 2012 | 12:03 |
|
גנרטורים בהחלט דורשים תחזורה - וכדאי להתייעץ עם מקצוען כדי לדעת מי ומו
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 21, 2011 | 22:44 |
|
ישנו הסדר עם חברת חשמל שנקרא פסגה ניידת.
בהסכם נדרש מהגנרטורים לעבוד מקסימום 100 שעות בשנה.
החיסכון הכספי עומד על 7%-15% בצריכת החשמל (לדעתי- הכל תלוי בצריכה ע"פ תעו"ז).
להמשך פרטים ניתן לפנות לח"ח.
מיקי
|
|
|
|
|
|