הצגת הודעה בפורום פורום החשמלאים
RSS    חפש הודעות
תיאור הפורום   |   הודעת המנהל/ת   |   חוקי הפורום   |   בהנהלת: דודו ווקנין   ,   yardeny
 
בואו נבין סוף סוף כמה עובדות   

מאת:  יוסי בן-חיים    Apr 08, 2010  ||  00:33


1) מנוע 60 הרץ כן שונה במהותו ממנוע 50 הרץ (ליבה קטנה יותר) - זאת הסיבה שמטוסים למשל עובדים בתדר עבודה של 400HZ - כדי להקטין את גודל סלילי הליבה ולמעשה הורדת המסה שהיא חשובה ביותר.
2) הווסת מהירות מוציא ב-50 הרץ וב-40 הרץ וב-60 הרץ מתח שונה לגמרי כדי לשמור על יחס מתמטי קבוע כך שתמיד יתקיים התנאי : V/f = Const.
3) אם מנוע 60HZ (אמריקאי) מחובר למשנה תדר שם בארה"ב ,ומורידים לו את התדר ל-50HZ,אזי המתח על הדקי המנוע ירד ולכן גם הזרם ירד (שימו לב שכשהתדר יורד בנוסחה גם המתח יורד גם כן,אבל תוך שמירה על ערך זה כמספר קבוע).
4) אם כך יש הבדל בין פעולת משנה תדר (שינוי מתח ותדר בו זמנית כך שיהיה מספר קבוע),לבין חיבור ישיר לרשת חשמל שבה המתח קבוע.אסור גם לשכוח שגל המתח הוא גל חילופין (סינוסי),ושבו לתדר יש השפעה מכרעת על ערך האימפדאנס השל המנוע - לכן ברור לכל הדיוט שבתדר נמוך מהמתוכנן גם הזרם חייב להשתנות ולרדת (שוב אני אזכיר נוסחה למרות שכחשמלאים אתם עוצמים עיניים,כאשר f הוא התדר : Z = R + j2πfL ) אנשים גם שוכחים שמדובר בהתנגדות משוקללת של סלילי המנוע בזרם חילופין (Z ) ולא זרם ישר - שם אין בכלל תדר !!!!
5) אין פה שום פטנט עולמי,וזה לא כמו המצאת הגלגל - ועקרון זה ידוע שנים,לחלק קטן מהעוסקים בחשמל.
6) מסקנה - לעבוד בחשמל זה יפה,אבל לפעמים צריכים לקרוא מאמרים רציניים כדי להבין לעומק.
7) אני מצרף כתבה (לצערי באנגלית) שמסבירה היטב את עקרון ה-VFD - ניתן לראות בדף הראשון גרף של העלאת תדר תוך העלאת הספק (וזרם כמובן) תוך שמירה על מומנט גבוה ואחיד - כי בפורום הזה אין כמו מראה עיניים.
8) ובא לציון גואל !!

קישור מצורף:
עקרון משנה תדר (באנגלית)

הוסף תגובה
       
• 
שאלה על מנועים   asis13
  Apr 05, 2010 | 12:44
• 
איזה נתונים רשומים על לוחית המנוע?   xzibitme0
  Apr 05, 2010 | 15:16
• 
מנוע   asis13
  Apr 05, 2010 | 16:03
• 
מצאתי   asis13
  Apr 05, 2010 | 17:38
• 
בעיקרון נכון,אבל!   יוסי בן-חיים
  Apr 05, 2010 | 18:25
• 
לא כל כך פשוט   מחשבות חשמל
  Apr 05, 2010 | 21:02
• 
למחשבות חשמל   asis13
  Apr 05, 2010 | 21:45
• 
זרם במנוע   מחשבות חשמל
  Apr 05, 2010 | 23:38
• 
לא הבנת את המקרה !   יוסי בן-חיים
  Apr 06, 2010 | 00:19
° 
נבדוק   מחשבות חשמל
  Apr 06, 2010 | 19:45
° 
בואו וננסה להבין   מחשבות חשמל
  Apr 06, 2010 | 21:33
• 
בואו וננסה להבין   מחשבות חשמל
  Apr 06, 2010 | 21:56
• 
תודה   asis13
  Apr 06, 2010 | 21:38
• 
אשמח לעזור לך להבין   asis13
  Apr 06, 2010 | 21:41
• 
הזוי ביותר ,לחפש נוסחא בכדי ליפתון   michael1a
  Apr 07, 2010 | 17:10
° 
תיקון=לפתור   michael1a
  Apr 07, 2010 | 17:13
• 
לפתור   asis13
  Apr 07, 2010 | 20:21
• 
אני יודע .   michael1a
  Apr 07, 2010 | 22:17
• 
תבדוק את צורת חיבור?   michael1a
  Apr 05, 2010 | 23:55
• 
בואו נבין סוף סוף כמה עובדות   יוסי בן-חיים   > את/ה נמצא כאן
  Apr 08, 2010 | 00:33
• 
תיקון הקלדה של סעיף 4   יוסי בן-חיים
  Apr 08, 2010 | 00:38
• 
לצערי מי שלא הבין את סעיף 4   יוסי בן-חיים
  Apr 08, 2010 | 01:16
• 
זה עדיין לא מסביר.   michael1a
  Apr 08, 2010 | 17:52
• 
סימוכין לדבריי באנגלית פשוטה   יוסי בן-חיים
  Apr 08, 2010 | 18:42
• 
מסקנה נוספת שתחסוך כסף    יוסי בן-חיים
  Apr 08, 2010 | 18:56
° 
מה לגבי שאלה 5 וגם 9 ?   michael1a
  Apr 08, 2010 | 20:22
• 
מיכאל1,זה עוד סימוכין לדבריי   יוסי בן-חיים
  Apr 08, 2010 | 20:54
• 
אני אשפר את השאלה.   michael1a
  Apr 08, 2010 | 22:49
° 
מיכאל - אתה רציני ?   יוסי בן-חיים
  Apr 09, 2010 | 00:24
• 
מתברר שכל חשמלאי יש גבולות.   michael1a
  Apr 09, 2010 | 11:20

מקרא:   ללא תוכן ° הודעה חדשה
לחיצה על העיגול תוביל לפתיחת ההודעה בעמוד נפרד
 
     תנאי שימוש    הוסף למועדפים   פרסום באתר   קישורים    מפת האתר ©  כל הזכויות שמורות חשמלאים.קום 2006