|
|
|
|
חיגור מכני
מאת:
bobi
Aug 27, 2008
||
02:09
חיגור מכני הו למעשה חיבור מכני בין שני רכיבים.
לרוב החיגור יעשה בהצלבה בין שני מפסקים או מגענים, כאשר אחד נמצא במצב 1 השני ינעל בצורה מכנית כלשהי ולא תהיה אפשרות להעלותו למצב 1 גם כן עד לשחרור המפסק הראשון ולהפך.
כלומר לעולם לא יכנסו לפעולה שני רכיבים בעלי "חיגור מכני" (כל עוד החיגור תקין ולא שבור)
חשוב לבצע גם הגנה חשמלית בכדי למנוע שחיקה או שבירת החיגור.
http://www.IsraelElectric.net
|
|
|
|
•
|
חיגור מכני
bobi
> את/ה נמצא כאן
|
|
|
Aug 27, 2008 | 02:09 |
|
חיגור מכני הו למעשה חיבור מכני בין שני רכיבים.
לרוב החיגור יעשה בהצלבה בין שני מפסקים או מגענים, כאשר אחד נמצא במצב 1 השני ינעל בצורה מכנית כלשהי ולא תהיה אפשרות להעלותו למצב 1 גם כן עד לשחרור המפסק הראשון ולהפך.
כלומר לעולם לא יכנסו לפעולה שני רכיבים בעלי "חיגור מכני" (כל עוד החיגור תקין ולא שבור)
חשוב לבצע גם הגנה חשמלית בכדי למנוע שחיקה או שבירת החיגור.
http://www.IsraelElectric.net
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Aug 28, 2008 | 19:07 |
|
כאשר קיים גנרטור חרום ,חייבים להתקין מפסק מחליף, אשר מעביר את הספקת החשמל מחברת החשמל לגנרטור.
במקרה זה מבחינה בטיחותית חייב המפסק המחליף לקיים בשלמות פעולה אחת חשובה – מניעת העברת זרם חזרה לרשת חברת החשמל בזמן שגנרטור מופעל .
קיימים כמה פתרונות לבעיה
מפסק מחלף ידני המופעל ביד- פיתרון זה (בהנחה שלא קיים קצר מקרי במפסק) הוא הבטוח ביותר אך לא הנוח ביותר.
כאשר רוצים הפעלה אוטומטית קיימות 2 אופציות או שילוב של השנים ביחד:
מפסק מחלף עם חיגור מכני- במקרה זה ההפעלה היא אוטומטית ולכן משתמשים ב 2 מגעונים ,כאשר אחד מחבר את המתקן לחברת החשמל והשני מחבר אותו לגנרטור,ברור שאסור ששני המגעונים יתחברו בו זמנית,לפיכך מתקינים מנוף מכני ,שכאשר מגע אחד מתחבר הוא מונע את חיבור המגעים במגעון השני
קיים מפסק מחלף אוטומטי מסוג אחר, שמניעת החיבור הבו- זמני ,לא מבוצע על ידי מנוף מכני אלא ע"י מגעי עזר המחוברים בצורה כזו שתמנע הספקת זרם ל 2 סלילי ההפעלה של באותו זמן.במפסק זה האפשרות של תקלה היא הגדולה ביותר
|
|
|
|
|
|
|
מקרא:
ללא תוכן °
הודעה חדשה
|
לחיצה על העיגול תוביל לפתיחת ההודעה בעמוד נפרד
|
|
|