התדר בארץ לא מתאים !
מאת:
יוסי בן-חיים
May 02, 2010
||
18:25
היו כמה דיונים בנושא מכשירים שנקנים בארה"ב (מתח 110 וולט ובתדר 60 הרץ).בעיקרון ממש לא כדאי לקנות מכשיר שיש לו חלקים סובבים (הכוונה למנועים).בגלל התדר הנמוך בארץ (50 הרץ) הזרם ייגדל,והמהירות של המכשיר תרד ביותר מ-15%,ולכן המכשיר יתחמם וחייו יתקצרו מאוד.זאת הסיבה שהחברה של שואב האבק מסירה אחריות בשימוש בשקע לא בארה"ב.שנאי של 220/110 וולט יכול להיות טוב אולי במכשירים שאין בהם שום חלק סובב,וגם אז כדאי שיהיה לו עוד 20% הספק במתח מתאים.לגבי מכשירים סובבים כדי להתגבר על בעיית התדר, צריך לקנות ממיר תדר מ-50 הרץ ל-60 הרץ ובמתח וזרם מתאים - זה לבדו יותר יקר מהמכשיר עצמו,ולכן לא מומלץ לקנות מכשיר סובב בארה"ב לשימוש בארץ !!!!
מצ"ב שוב ושוב לינק של הנושא של מכשירים אמריקאיים בשימוש בישראל.
קישור מצורף:
אתר מגאוולט - שאלות בנושא ציוד חשמלי אמריקאי
|
|
|
•
|
|
|
May 02, 2010 | 17:52
|
|
שלום רב,
רכשתי בארה"ב שואב אבק מסוג roomba:
http://store.irobot.com/product/index.jsp?productId=3881236&cp=&sr=1&kw=560&origkw=560&parentPage=search
אני מעוניין להשתמש במכשיר בארץ. אני מבין שעליי לחברו לחשמל עם שנאי המעביר מ220 ל 110.
יש ברשותי שנאי מסוג זה אך בספר השימוש של המכשיר רשום שיש לחבר אותו רק לשקע סטנדרטי של ארה"ב ולא להשתמש בpower alternators ובמידה וכן - תוסר האחריות.
ברצוני לדעת האם מדובר רק בכיסוי החברה והתנערות מאחריות או שיש מכשירים אשר לא מסוגלים לעבור דרך שנאי?
תודה.
קישור מצורף:
פירוט מכשיר
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 02, 2010 | 18:25 |
|
היו כמה דיונים בנושא מכשירים שנקנים בארה"ב (מתח 110 וולט ובתדר 60 הרץ).בעיקרון ממש לא כדאי לקנות מכשיר שיש לו חלקים סובבים (הכוונה למנועים).בגלל התדר הנמוך בארץ (50 הרץ) הזרם ייגדל,והמהירות של המכשיר תרד ביותר מ-15%,ולכן המכשיר יתחמם וחייו יתקצרו מאוד.זאת הסיבה שהחברה של שואב האבק מסירה אחריות בשימוש בשקע לא בארה"ב.שנאי של 220/110 וולט יכול להיות טוב אולי במכשירים שאין בהם שום חלק סובב,וגם אז כדאי שיהיה לו עוד 20% הספק במתח מתאים.לגבי מכשירים סובבים כדי להתגבר על בעיית התדר, צריך לקנות ממיר תדר מ-50 הרץ ל-60 הרץ ובמתח וזרם מתאים - זה לבדו יותר יקר מהמכשיר עצמו,ולכן לא מומלץ לקנות מכשיר סובב בארה"ב לשימוש בארץ !!!!
מצ"ב שוב ושוב לינק של הנושא של מכשירים אמריקאיים בשימוש בישראל.
קישור מצורף:
אתר מגאוולט - שאלות בנושא ציוד חשמלי אמריקאי
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 02, 2010 | 22:34 |
|
נכון שמכונות מסתובבות העובדות על מתח חילופין מושפעות מתדר הרשת אולם הרומבה עובד על מתח ישר. הרובוט נטען ע"י המטען ופועל על סוללה.
יש לבדוק את המפרט של הספק האם הוא מתאים לתדר 50 הרץ. אם כן - צריך רק להתאים את רמות המתח ע"י שנאי (או שאולי אפילו את זה לא).
מהנדס חשמל, מומחה באיתור ופיתרון בעיות "בלתי מוסברות".
www.pqdoc.com
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 02, 2010 | 23:21 |
|
כל מה שכתבתי (זרם מוגבר,מהירות יותר נמוכה,וחימום פנימי ) נכון תמיד למכשיר סובב של 60 הרץ שמופעל בארץ ב-50 הרץ במתח חילופין.אבל לאחר בדיקה מסתבר שמנקה הרומבה הוא נטען,ואז עובד על מצברים פנימיים,ולכן יש לבדוק,כמו שנאמר - האם הוא גם לתדר 50 הרץ,ואז יש אפשרות לטעינה דרך שנאי.
מצ"ב סרט מיוטיוב : http://www.youtube.com/watch?v=CLIPLiQDIk0
קישור מצורף:
רומבה - מנקה רצפה על מצבר
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 03, 2010 | 00:13 |
|
לגבי מנועים כלומר מכשיר שיש לו חלקים סובבים,אין שום בעיה אם התדר משום שכל המנועים בעולם,בנוי לעבוד עם שתי התדרים (50/60 ),והרבה מקרים תדר עבודה, הוא חסר משמעות,ומה שחשוב באמת זה המתח עבודה של המנוע,ועוד שאני לא שום קשר בין התדר לזרם.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 03, 2010 | 09:06 |
|
למרות שברוב המכשירים יש מנועי זרם ישר. במנועי זרם חילופין (AC) המהירות משתנה עם התדר, כלומר המהירות של מנוע ב-60 הרץ היא 20% יותר מאשר ב-50 הרץ.
מהנדס חשמל, מומחה באיתור ופיתרון בעיות "בלתי מוסברות".
www.pqdoc.com
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 03, 2010 | 19:28 |
|
אבל איני מסכים שברוב המכשירים יש מנועי זרם ישר משום מנוע DC מאוד נדיר אף שמנוע DC בעירור מקבילי דומה מאוד למנוע של מקדחה שמסוגל לעבוד בשתי סוגי מתחים ,DC ו- AC,שהבדל בינהם הוא רק במספר המברשות DC,יש ארבע מברשות.
|
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 03, 2010 | 15:34 |
|
אחרי הסברים רבים בנושא תדר,כנראה שלא הבנת את העיקר וזה ממש חבל.תדר הוא פרמטר חשוב מאוד ב-AC,ולא כל מכשיר ניבנה מראש ל-2 תדרים.להגיד שתדר הוא חסר משמעות כאשר הוא מופיע בנוסחאת האימפדאנס כמשתנה היחידי,הרי שזאת שטות ועצימת עיניים,ואסור לחשמלאי לומר זאת.
התנגדות עומס השראי בזרם חילופין : Z = R + jXL (ה- j הוא מקדם קומפלקסי)
כל חשמלאי יכול לראות שאם ההיגב הוא השראי XL (במנועי השראה),שערכו : XL = 2 x π x f x L
הרי שהקטנת התדר f מקטינה את הערך הכללי של האימפדאנס,ולפי חוק אוהם הזרם יגדל : I = V / Z
לכן מה שחשוב לעבודה תקינה של מנוע זה גם המתח המתאים וגם התדר !!!!!!!!!
שנית ,כדי לבנות מכשיר ל-2 תדרים צריך ליבה גדולה יותר מזה של התדר הגבוה,מה שמייקר את המוצר !!!!
מיכאל ! אני מציע לך לקרוא קצת חומר בנושא זרם חילופין,וכך לא תמציא תאוריות לא נכונות.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 03, 2010 | 17:58 |
|
כאשר מנוע ניבנה להספק כלשהו על פי תקנים בינלאומיים,מה שקובע את גודל הליבה ושטח החתך של המוליכים,זה הזרם עבודה.לדוגמא מנוע שזרם העבודה שלו הוא 2 אמפר והספק 0.75KW והמתח 380 וולט ב-50 הרץ וב-60 הרץ המתח המתאים לו הוא 460 וולט והספק שלו הוא 0.9KW באותו זרם.כך שאיזה משמעות יש עם אני קונה מנוע בארץ או בחול זה אותו מנוע.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 03, 2010 | 20:37 |
|
מאוד יפה לך אם כבר הפנמת את העובדה,שתדר (f) כן משפיע במערכת "סובבת" בזרם חילופין (דהיינו שיש -השפעה על אימפדאנס,השפעה על זרם,השפעה על חימום המכשיר).
עכשיו צא וחשוב מדוע מנועי מטוסים בנויים בתדרים גבוהים (400HZ) ? סתם ככה שרירותית ? כי למישהו התחשק ?
או אולי כדי להקטין את גודלו הפיזי של המנוע,וכך המטוס יהיה קל יותר ומהיר יותר,ויצרוך פחות דלק !!
אם יש לך תשובה אחרת - אסכים לשמוע את התיאוריה החדשה שלך,שמבחינתי וגם מבחינה מדעית זה יהיה ממש סטארט-אפ עולמי !
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 03, 2010 | 22:01 |
|
אבל בחשמל אולי כן,ועכשיו לטיעון,אתה סובר שעל ידי תדר גבוה ברמת מתח שווה לרמת מתח בתדר נמוך .הזרם יותר קטן לכן אתה טוען שניתן להקטין את גודלו הפיזי של המונע ,והראיה שלך ממנועי חשמל המטוסים שעובדים בתדר גבוה 400 הרץ.אני צודק?
וטענה שלי,שעל ידי תדר גבוה ניתן לעבוד עם מתח גבוה יותר מאשר בתדר נמוך ולהגיע לספק גדול יותר באותו המנוע .אם אני טועה?
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 03, 2010 | 23:25 |
|
זוהי עובדה ידועה לחלק מהאנשים,ולחלק אחר זה לא ידוע (למשל גם במקרה שלך מיכאל).אז מטוסים נבנים לתדר 400 הרץ כדי קודם להוריד את נפח המנוע ומסת הסלילים,גם אם כי זה על חשבון היעילות.אבל במקרה של מנוע, שצריך לרחף בשמיים המשקל הוא הפרמטר הכי חשוב,וממנו נגזרים : גודל המטוס,מהירות המטוס,צריכת הדלק וכו'.החיסרון של תדר גבוה הוא שיש הפסדי מתח בשל ההיגב החשמלי (ההיפך ממה שטענת בתאוריה החדשה שלך),פי 7 יותר מהתדרים נמוכים של 50 או 60 הרץ למשל.
אז הסיבה לשימוש בתדר חשמלי גבוה במנועים גדולים (מטוסים) היא בעיקר הקטנת הסלילים של הליבה.
למיכאל, לפני שתגיב עם איזו שטות - אנא קרא את המאמר מתחילתו ועד סופו !!!
מצ"ב כרגיל סימוכין לדבריי (וכרגיל באנגלית - כי אין חומר טוב בעברית לצערנו) :
http://www.aerospaceweb.org/question/electronics/q0219.shtml
קישור מצורף:
מערכות 400 הרץ במטוסים
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 04, 2010 | 17:29 |
|
המתארים את המערכות החשמל במטוסים.והאם אין הבדל בין גנרטור למנוע? כי המאמר נותן הסבר על גנרטורים ולא על מנועים. כי בסופו רואים סימוכין לדבריי .
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 04, 2010 | 18:18 |
|
אתה כנראה חשמלאי מכוכב מאדים , לא ? אז מיכאל,תדע שאין הבדל כמעט בין גנרטור למנוע חוץ מכיוון הזרם.אתה בתור חשמלאי שטוען "יוסי, אני לא מבין במנועי מטוסים אבל בחשמל אולי כן " שואל שאלות קיטבג רבות,במשך כל השנה האחרונה,ולמה בעצם ? שהרי יש לך תשובה לכל דבר - משמע שאתה כמעט דוקטור לחשמל (למרות ידיעתך הדלה לפעמים בעובדות פשוטות,שכל חשמלאי אמור לדעת).
בכל מקרה צירפתי לך בעברית כתבה על מנועים וגנרטורים ,ושים לב למה שכתוב על ההבדל בין מנוע וגנרטור בעמוד 4 באמצע.
ובא לציון גואל !!
אגב,זה השירשור האחרון שבו אני מגיב לדברייך,כי אתה כנראה טיפוס טרחן יותר ממה שהכרתי בכל ימיי בעולם הזה וגם בעולם הבא,ועל כך אני מתנצל מראש,ויסלח לי אלוהים.
|
|
|
|
|
•
|
תשבו על כוס קפה לדון בנושא, והכי...
shua511
|
|
|
May 04, 2010 | 18:41 |
|
חשוב .. "מכל מלמדי השכלתי" , ואהבת לרעך כמוך .. חבריי אנו פה ללמד ללמוד ולייעץ ... המשך דיון נעים...
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 04, 2010 | 19:22 |
|
זה פשוט לא להבין על מה אני מדבר,כי כאשר במאמר כותב בפירוש ש-400 הרץ בכדי להקטין את גודלו הפיזי של הגנרטור,אז איך אפשר לומר גם לגבי מנועים.
|
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Oct 17, 2011 | 22:45 |
|
מרוב מים לא רואים חוף. אתה צריך לצין מה המתח של המכישר כמה זרם .ועם זה זרם AC -אוDC. ומה הספק של המכשיר. שלום ישראיל.
|
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Nov 11, 2012 | 13:05 |
|
אני גם רכשתי שואב אבק רובוטי דרך חברה בארץ
יש קישור למטה תבדוק אולי יש להם שנאים כמו שאתה צריך
קישור מצורף:
http://www.imrobot.co.il/
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Nov 11, 2012 | 15:45 |
|
אני מתעסק בתחום בניית אתרים וראיתי שרכשת בארה"ב שואב אבק מסוג כזה אני גם בניתי אתר כזה .
קישור מצורף:
בניית אתרים
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Nov 11, 2012 | 15:46 |
|
אני מתעסק בתחום בניית אתרים וראיתי שרכשת בארה"ב שואב אבק מסוג כזה אני גם בניתי אתר כזה .
קישור מצורף:
בניית אתרים
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Nov 11, 2012 | 15:50 |
|
אני מתעסק בתחום של בנית אתרים וראיתי שרכשת שואב אבק מסוג זה.
זה שואב אבק מצוין.
קישור מצורף:
בניית אתרים
|
|
|
|
|
|
|
מקרא:
ללא תוכן °
הודעה חדשה
|
לחיצה על העיגול תוביל לפתיחת ההודעה בעמוד נפרד
|
|
|